Veel gestelde vragen over Vlierijck

De meest voorkomende vragen hebben wij voor u op een rijtje gezet. Wanneer uw vraag en antwoord hier niet bijstaat, kunt u altijd contact met ons opnemen. 

Vragen en antwoorden

  • Appartement

Q: Wat voor soort koffiezet apparaat staat er op het appartement?
A: Al onze appartementen zijn voorzien van een Nespresso-apparaat en een waterkoker.

 

Q: Is er beddengoed/handdoeken aanwezig?

A: Jazeker. De bedden zijn opgemaakt en er ligt zowel een grote als een kleine handdoek voor u klaar in het appartement bij aankomst. Om de 2 dagen worden uw handdoeken verwisseld. Dit betreffen de handdoeken die niet opgehangen zijn, om zo duurzaam mogelijk te handelen binnen ons hotel. Indien u al eerder extra handdoeken wenst, kunt u deze aanvragen bij de receptie voor €2,25 per set (1 grote en 1 kleine handdoek). 

 

  • Bevestiging reservering

Q: Ik heb nog geen bevestiging van mijn reservering ontvangen. Wat moet ik doen?

A: Kijkt u alstublieft eerst in uw SPAM-inbox. Het is mogelijk dat de bevestiging in de SPAM-inbox zit. Mocht u helemaal geen bevestiging hebben ontvangen, dan kunt u altijd mailen naar info@vlierijck.nl of bellen naar onze receptie tussen 08:30 uur en 18:00 uur op +31 562 453 840.

 

  • Faciliteiten

Q: Hoe zien de Wellness faciliteiten eruit en hoe gaat dit in zijn werk?

A: Wij hebben een uitgebreide saunatuin met meerdere wellness faciliteiten, zoals onder andere Finse- en Turkse sauna, whirlpool, diverse douches en een rustruimte. U kunt hier 3 uur lang gebruik van maken voor € 17,50 per persoon inclusief badjas en handdoek. Kinderen onder 16 jaar alleen onder begeleiding van een volwassene. 

 

Q: Kunnen wij ook fietsen bij jullie huren?

A: U kunt bij de receptie fietsenhuren. Voor meer informatie over de fietsverhuur of voor het reserveren van fietsen kunt u mailen naar info@vlierijck.nl of bellen naar onze receptie tussen 09.00 uur en 21.00 uur op +31 562 453 840.

 

Q: Is er ook openbaarvervoer op Vlieland?

A: Op Vlieland rijdt een bus die u langs alle mooie plekken van het eiland rijdt. Als gast van Vlierijck kunt op u vertoon van uw kamersleutel gratis reizen met de bus.Voor meer informatie of de dienstregeling van de bus, klik hier. 

 

  • Naar Vlierijck op Vlieland

Q: Op welke manieren kan ik op Vlieland komen?

A: U kunt met Rederij Doeksen met de veerboot en de sneldienst bij Vlieland komen. Rederij Doeksen is gelegen in Harlingen en biedt meerdere parkeergelegenheden. Ook is de veerbootterminal goed met het openbaar vervoer (trein en bus) te bereiken. Voor meer informatie over Rederij Doeksen, klik hier.

 

Q: Hoe komen wij bij jullie hotel?

A: Vlierijck is op steenworp afstand gelegen vanaf de veerhaven. U ziet ons zelfs al wanneer u aanmeert met de veerboot. Wij zijn te herkennen aan ons rietendak en op nog geen 3 minuten lopen vanaf de veerhaven gevestigd (kruising Willem de Vlaminghweg en Lutinelaan). 

 

Q: Kan ik mijn bagage ook naar het hotel laten brengen?

A: Dit is mogelijk. Bij aankomst op Vlieland staan op de veerdam verschillende vervoerders klaar die voor een kleine vergoeding uw koffer naar het hotel brengen.

 

Q: Ik las dat op Vlieland geen auto’s zijn toegestaan. Hoe zit dit in elkaar?

A: Vlieland is een autoluw eiland. Dit betekent dat alleen eilanders een auto mee mogen nemen. Bedrijven kunnen een vergunning aanvragen als ze op Vlieland moeten zijn voor werk. Indien u minder valide en van speciaal vervoer afhankelijk bent, kunt u via de gemeente een vergunning aanvragen. Voor meer informatie of het aanvragen van een vergunning, klik hier

 

 

 

Om deze website optimaal te laten functioneren gebruiken wij cookies. Voor meer informatie zie ons cookiebeleid.